1. Ta vara på dina kontakter under mässan
Här är det viktigt att du inte väntar för länge med att kontakta dem besökare som genuint visat intresse i er monter. Bibehåll kontakterna genom att bjuda in besökarna till öppet hus osv.2. Anpassa kommunikationen beroende på besökarens intresse
Om en besökare har uttryckt intresse för en specifik utbildning kommer hen förmodligen att lämna en intresseanmälan, än att bara ha varit inne i montern. Detta gör att du kan forma kommunikationen gentemot den besökaren, som att lämna ut mer information om den specifika utbildningen.
3. Ta en printscreen på montern
Passa på att ta en printscreen på montern under mässan. Den kan ni använda i era sociala kanaler, på er webbplats och andra plattformar efter mässan.4. Ha ett utvärderingsmöte med alla medverkande efter mässan
Här är det bra om du och dem som arbetade under mässan har en dialog kring materialframtagning och bemanning av montern. Du och dina medarbetare kan diskutera frågor som “Vad gick bra?”, “Vad gick mindre bra?”, Vad kan ni göra tills nästa gång för att få ut så mycket som möjligt av mässan?5. Återanvänd webbinariet i era sociala kanaler
Om ni genomförde ett webbinarium under mässan kanske det går att återanvända i sociala kanaler. Detta för att dem som missade mässan kan återgå till webbinariet och ta del av innehållet.