Deadline: Den 15:e, månaden innan annonsens start. Vid försenad leverans kan inte planerad start garanteras.
Korrektur: Du har rätt till två korrvändor.
Inlämning av material: Allt material skickas till material@studentum.se
Bilder: Om levererat bildmaterial inte lever upp till våra kvalitetskrav förbehåller vi oss rätten att använda material från vår bildbank.
Produktion för banners: Om ni önskar att få hjälp med produktionen av annonsen så kan ni kontakta er kundkontakt på studentum.se för att få ett prisförslag.
Rubrik: Max 40 tecken inkl. blanksteg.
Text: 200 tecken inkl. blanksteg.
Bild: 605 x 280 pixlar (jpeg, max 75kb). Tänk på att annonsmarkören hamnar uppe i det vänstra hörnet.
Länkning: Länkas endast internt.
Tips! Tänk vad kärnan i budskapet är, och om det finns något viktigt som behöver lyftas under just den aktiva månaden eller inför den nästkommande.
Rubrik: Max 35 tecken inkl. blanksteg.
Text: 150 tecken inkl. blanksteg.
Bild: 698 x 394 pixlar (jpeg, max 75kb)
Länkning: Länkas endast internt.
Tips! Se till så att annonsen är så relevant som möjligt för just den sökkategorin annonsen ligger under.
Skicka gärna in två versioner av er annons så A/B-testar vi! Detta är ett bra sätt att ta reda på vad som funkar bäst för just ert varumärke. För att få säkrast resultat A/B-testar vi en sak i taget. Ni kan exempelvis A/B-testa:
Storlek: 980x240 pixlar för desktop/dator.
728x90 pixlar för tablet.
320x100 pixlar för mobil.
Format: .jpeg, .gif, .png eller html5. Maxstorlek 200 kb.
Länkning: Externt och internt.
Tips! Lyft antingen vad som är unikt med din skola, eller om ni har några kommande event som till exempel öppet hus. Det kan vara bra att ha en CTA (knapp som uppmuntrar till klick) i annonsen.
Skicka gärna in två versioner av er annons så A/B-testar vi! Detta är ett bra sätt att ta reda på vad som funkar bäst för just ert varumärke. För att få säkrast resultat A/B-testar vi en sak i taget. Ni kan exempelvis A/B-testa:
Storlek: 300x250 pixlar.
Format: .jpeg, .gif, .png eller html5. Maxstorlek 150 kb.
Länkning: Externt och internt.
Tips! Lyft antingen vad som är unikt med din skola, eller om ni har några kommande event som till exempel öppet hus. Det kan vara bra att ha en CTA (knapp som uppmuntrar till klick) i annonsen.
Skicka gärna in två versioner av er annons så A/B-testar vi! Detta är ett bra sätt att ta reda på vad som funkar bäst för just ert varumärke. För att få säkrast resultat A/B-testar vi en sak i taget. Ni kan exempelvis A/B-testa:
Rubrik: Max 35 tecken inkl. blanksteg.
Text: 150 tecken inkl. blanksteg.
Bild: 698 x 394 pixlar (jpeg, max 75kb). Tänk på att annonsmarkören hamnar uppe i det vänstra hörnet.
Länkning: Länkas endast internt.
Tips! Bryt ut era huvudbudskap och kommunicera dem kortfattat och kärnfullt. Locka besökaren till fortsatt läsning om skolan/utbildningen.
Rubrik: Max 35 tecken inkl. blanksteg.
Text: 150 tecken inkl. blanksteg.
Bild: 698 x 394 pixlar (jpeg, max 75kb)
Länkning: Länkas endast internt.
Tips! Bryt ut era huvudbudskap och kommunicera dem kortfattat och kärnfullt. Locka besökaren till fortsatt läsning om skolan/utbildningen.
Yrkesinspiration är en tjänst där ni har möjlighet att lyfta fram en utbildning hos er, i form av en intervju som återges i artikelform. Det kan antingen handla om någon som har studerat hos er eller en som jobbar på er skola, som kan berätta om utbildningen och yrket den leder till.
Två alternativ för materialinlämning
Alternativ 1: Ni gör intervjun och skriver artikeln själva.
Senast den 15:e, månaden innan tjänsten är bokad ska följande material ha lämnats in:
Alternativ 2: Vi utför intervjun och skriver artikeln åt er.
Vi kontaktar er cirka två månader innan tjänsten är bokad och då behöver vi en kontaktperson, som godkänt och är medveten om intervjun, så snart som möjligt. Sista deadline för att lämna in en kontaktperson är den 1:a, månaden innan tjänsten är bokad.