Kundportalen – ditt verktyg till framgång på studentum.se

 

Som kund hos studentum.se får du tillgång till vår kundportal där du kan se statistik och enkelt lägga till, ta bort eller uppdatera information om era utbildningar. Genom att lära känna kundportalen kan du på ett enkelt sätt få kontroll över samarbetet.

Kundportalen är uppdelad i olika steg och sektioner. Här går vi igenom vad som är bra att tänka på och vilka möjligheter kundportalen ger dig.

 

1. Håll era sidor uppdaterade!

Det är viktigt att alltid hålla era sidor uppdaterade och aktuella. Genom ert digitala skyltfönster är ni sökbara och jämförbara dygnet runt. I kundportalen kan du snabbt och smidigt lägga till, ta bort och uppdatera information som startdatum, utbildningstyp, pris, erbjudanden och mycket mer.

Det kan ta några timmar innan uppdateringen syns live på sajten. Och glöm inte bort att förhandsgranska sidan så att det blir som du har tänkt dig.

💡 Lästips!
Så gör du rätt bildval till era utbildningar → 

 

2. Ta hand om era potentiella studenter!

Hur snabb du är på att återkoppla kan vara avgörande för om ni får in en ny student eller inte. I kundportalen kan du enkelt och smidigt få en bra överblick på inkomna intresseanmälningar och hantera era bokningsförfrågningar. Du kan även sätta upp autosvar som skickas direkt till personen som visat intresse för era utbildningar.  På så sätt får du personen att känna sig bekräftad och försäkrad om att hens förfrågan kommer att bli besvarad.

 

3. Följ upp och analysera statistiken

För att hålla koll på hur det går för era utbildningar på studentum.se är det alltid bra att kontinuerligt följa upp statistiken. I kundportalen kan du bland annat se hur många sidvisningar era utbildningar haft, hur många som har klickat sig vidare till er webbplats och hur många intresseanmälningar som kommit in. Om du har videopresentationer på era sidor kan du se hur många uppspelningar/visningar videon har. Du kan även exportera statistiken om du vill spara ner den på datorn eller dela den med en kollega.

 

4. Låt tidigare studenter skryta åt er!

Vi vet att recensioner och tidigare omdömen är en viktig del för våra användare i valet av utbildning. Låt tidigare studenter hjälpa dina framtida studenter i sitt beslutsfattande. I kundportalen kan du skapa egna utvärderingsmallar och skicka ut till era studenter. Du kan även hämta en kod som gör att du kan spegla era recensioner från studentum.se till er egen webbplats. 

studentum.se presenterar - varför använda kundportalen?

Sarah, Customer Success berättar varför du ska använda kundportalen och visar vilka spännande verktyg som finns.

 

 

💡 Lästips! 
Så visar du upp dina recensioner → 

 

Vill du ha mer tips och guidning i kundportalen? Kontakta oss för en genomgång eller ta hjälp av vår handbok med detaljerade instruktioner som du hittar på startsidan i kundportalen. 

Välkommen till Kundportalen!

Beatrice Brettmar

Senior Website Manager